pondělí, dubna 21, 2008

Expedice Lapporten 2008 (Švédské Laponsko)

Minicestopis z naší výpravy je konečně hotov, naleznete ho na této samostatné stránce.

Zároveň jsem z archivu blogu vymazal všechny krátké online přenosy, a přesunul je rovněž do cestopisu.

5 komentářů:

Ježo řekl(a)...

Zdravím! Jinou variantu uchycení pulek do "postroje" má ve svém cestopisu popsaný Přípluv. Čistě teoreticky mi přijde trošku lepší, ale nemám praktické zkušenosti. Odkaz: Přípluvův cestopis

Martin

Sajri řekl(a)...

Jojo, Pripluvuv cestopis jsem cetl. Nevim co presne mas jinou variantou na mysli, jestli krizeni tahel, nebo to, ze nepouzival lana, ale tyce. V kazdem pripade, pokud sane tahnou dva lide, ani jedna varianta neprichazi v uvahu (snad leda ze by predni byl na lane a zadni na tyci :). Pokud tahnu sam, tak lana taky krizim. Tyce jsem zatim nevyzkousel, i kdyz dost lidi zduraznuje jejich vyhody. Pro mirne kopcovity teren a vyjezdenou cestu jsou asi lepsi, ale my jsme se pohybovali v terenu, kde by spis jen prekazely. Z mirneho kopce nas sane nepredjizdely, takze to bylo ok. Pokud zacaly predjizdet, byl to vetsinou uz takovy strmak, ze bylo treba pustit je zvlast, nepripoutane, tak jako tak :-).

Sajri řekl(a)...

PS: kazdopadne doufam, ze se jednou se sanemi dostanu i na pack (stlaceny kerny led na mori). :-)Pouziti tyci v takovem terenu mi ovsem prijde nemyslitelne. Tak je lepsi trenovat bez nich :).

Ježo řekl(a)...

Aha, nějak jsem přehlédl, že jste táhli dva lidi jedny pulky. A s tím výletem do Arktidy by sis měl pospíšit, než Ti všechen roztaje! :) Hodně štěstí! M.

šíp řekl(a)...

Ahojky, moc pěkný cestopis. Čtivě a zajímavě psaný.
Náš pokus o zimní přechod před rokem dopadl poněkud hůře, ale na Sever a Laponsko jsme nezanevřeli a rádi se tam vracíme.
Lea
http://www.sileni-sobi.estranky.cz/