úterý, prosince 12, 2006

Deep-sky kompaktem II

O víkendu jsem se opět dostal ke zpracování starších astronomických snímků, které jsem tu v Ondřejově nafotil, takže jeden je zde. Je to souhvězdí Persea, s vyznačením několika hvězdokup v jeho okolí (kromě Plejád, ty snad pozná každý). Opět jde o složeninu dvaceti snímků (expozice 15 s, clona 2.8, ISO 400), navíc se mi obloha v zorném poli pohybovala v takovém úhlu, že se je podařilo složit lépe než minule, takže hvězdy na okrajích nejsou zdvojené. Nebo to je tím, že jsem tentokrát ručně naklikal na všech snímcích 57 referenčních hvězd, zatímco minule jen 8? To budu muset ještě prozkoumat... :). Mezitím jsem totiž trochu vylepšil i ten svůj software, takže klikání na hvězdy jde skoro samo od sebe (uživatel pouze kontroluje, zda kurzor myši najel opravdu na to správné místo).


Žádné komentáře: