úterý, prosince 05, 2006

Živly

Tentokrát jsem opět sáhl do svého archivu, a nepřináším staré fotky, ale rovnou videa. V červenci 2005 jsem se vydal na procházku po okolí Ondřejova, a před západem Slunce se na severozápadě začaly zajímvým způsobem vyvíjet mraky. Tak jsem postavil foťák na stativ a jal se fotit v minutových intervalech sekvenci. Čirou náhodou se mi tak podařilo zachytit z podhledu vývoj bouřkového oblaku. V levé dolní části mraku je v závěru animace vidět i vznik jakési tromby. Tedy není to skutečná tromba - ta je definována jako vertikální vír, nikoliv horizontální (a jde vlastně o tornádo, které nesahá až na zem).


Kliknutím na obrázek se otevře Google video.


V závěru celého představení jsem byl ještě zkropen dešťovou stěnou, před kterou jsem už nestihl utéct, a jejíž příchod je vidět na dalším videu (tentokrát foceno již ve čtvrtminutových intervalech):




Celý bouřkový oblak je také dobře patrný na tomto archivním radarovém snímku (křížek značí polohu Ondřejova).


Zdroj: ČHMÚ.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ty videa nejdou!

Anonymní řekl(a)...

Mně jo.

Anonymní řekl(a)...

Mne taky, nevim, co s tim Jean vyvadi.