středa, prosince 13, 2006

Sajri Tupak a Amauri Albiero

Zkusili jste někdy zadat své jméno do Googlu? Můžete se na sebe dozvědět spoustu zajímavých informací (jako například, že články, které publikujete na internetu, vycházejí v jistém tištěném časopisu, a vy o tom nemáte ani tušení...).

Když jsem poprvé ze zvědavosti zadal do Googlu svou přezdívku, ukázalo se, že Sajri je s největší pravděpodobností arabské jméno, soudě podle množství odkazů na stránky nejrůznějších arabů. Nedávno se dokonce ve Wikipedii objevilo heslo "Sajri Tupak" (šlo o jakéhosi vládce v říši Inků), nicméně toto heslo je zřejmě důsledkem absence písmene y v jazyce Esperanto (v němž je tam popsáno), protože všechny ostatní jazyky ho píší jako Sayri.

Před pár lety se mi ale stala zkušenost opačná - někdo nejspíš zadal do Googlu své jméno, a dostal se na moje stránky. Ten člověk byl z Brazílie a jmenoval se Amauri Albiero. Napsal mi dokonce email, portugalsky, takže jsem odtušil význam všehovšudy jen asi tří slov, ale nechal jsem si ho přeložit:


Ahoj!
Moje jméno je Amauri Albiero.
Když jsem prohlížel internet, našel jsem tyto stránky, dost fantastické, až na to že mají moje jméno.
Nerozumím vašemu jazyku, ale to téma je vzrušující.
Gratuluji.
Objímám vás. (to je obvyklá forma při loučení)


Jak již možná někteří tuší, ten brazilec se dostal na stránky mého počítačového planetária, které se čirou náhodou jmenuje stejně:-).

Žádné komentáře: