pondělí, listopadu 20, 2006

Deep-Sky kompaktem

Pohrál jsem si dnes s necelý týden starými fotkami, které jsem tu nafotil, ale ještě se nedostal k jejich zpracování. Na radu Paulieho jsem tentokrát ISO nastavil na maximum (400), a pořídil celkem 20 snímků (po 15s, víc nemůžu), místo dřívějších pěti. Po jejich sečtení jsem se nestačil divit. Z jádra M31 se stala skutečně galaxie. Nejslabší hvězdy na snímku už nemají 6 mag., jako kdysi, ale 8 mag! Dodatečně jsem na snímku objevil i otevřenou hvězdokupu M34. (Žádný z těch bodů v okolí M31 ovšem není galaxie M32, všechno jsou to jen hvězdy.)




Bohužel, můj software na skládání širokoúhlých snímků (které nestačí jen posunout a otočit, aby na sebe pasovali) má ještě pár much (o kterých už delší dobu vím), takže hvězdy na okrajích snímku mi na sebe nesedí, a jsou zdvojené. Stále je co vylepšovat, tak snad zas někdy...
Ondřejovská obloha už taky není nic moc, Praha ruší jak blázen. Fotometrii to příliš nevadí, ale s "pretty pictures" je to těžké.




Detail M31 v původním rozlišení.

Žádné komentáře: