úterý, srpna 19, 2008

Prošel jsem červí dírou :-)

V neděli jsem potřeboval zaplácnout asi pět hodin, tak jsem si vyšel na výlet. Podle kompasu přímo na sever, alespoň do té míry, jak to umožňoval terén, města a rybníky. Bylo to celkem náročnější než chození po cestách, především díky převýšení a prodírání se různými křovisky a hustými lesíky. Taky jsem omylem prošel skrz jednu národní přírodní rezervaci :). Šel jsem ale bez mapy, a vědomí toho, že naprosto nevím kde jsem, a cestu zpět mohu nalézt pouze pomocí kompasu, celý zážitek značně obohacovalo.

Nebyla to tak docela pravda, na batohu jsem nesl připevněnou GPS s uloženým místem startu. GPS byla celou dobu zapnutá. Po 2,5 hodině chůze jsem zastavil a chystal se k obratu, před zpáteční cestou jsem ale ještě sundal GPS a podíval se na údaje. Přístroj ukazoval ušlou vzdálenost asi 9,5 km. Změřil jsem pomocí něj ještě vzdálenost k místu startu vzdušnou čarou, a, světe div se, údaj byl o něco VYŠŠÍ - 10,5 km! :-)

Žádné komentáře: