středa, srpna 27, 2008

Ondřejov - Brno: příprava

Jak již někteří z vás vědí, v pátek ráno se vydám na další non-stop pochod, tentokrát z Ondřejova do Brna. Abych vůbec něco takového psychicky přežil, rozpoutal jsem tentokrát mezi turisticky založenými přáteli masivní kampaň, ve snaze získat jejich podporu - tak, že se ke mně připojí na nějaký úsek. Ulovil jsem celkem sedm "oveček", a další jsou snad ještě v jednání.

Nejprve vznikl hrubý itinerář cesty. Vytipoval jsem místa, do nichž a z nichž by se mohlo dát přijet a odjet veřejnou dopravou z/do Prahy nebo Brna, změřil vzdálenosti mezi nimi vzdušnou čarou, vynásobil faktorem 1.3 pro získání odhadu skutečných vzdáleností (v předchozích zkušenostech se mi tento faktor velmi dobře osvědčil), a z předpokládaného průměrného tempa 3 km/h (rovněž ověřeno při dřívějších pochodech) spočítal časy.





Opět se můžete těšit na online přenos. Po nedávné zkušenosti s červí dírou už nebudu ušlou vzdálenost měřit pomocí GPS. Tu budu zapínat jen občas, a určovat vzdálenost vzdušnou čarou do cíle, případně azimut k nejbližšímu dílčímu stanovišti. Vlastním nejlevnější model GPS, bez možnosti připojení k počítači, a tak naťukat tam souřadnice všech bodů byla práce na půl hodiny (přístroj nemá ani číselnou klávesnici, pouze tlačítka "nahoru", "dolů" a "OK", a pomocí nich je třeba vybrat vždy příslušnou cifru, změnit její hodnotu, potvrdit, a pokračovat na další cifru). Místy možná i změním dřívější strategii, při níž jsem chodil téměř jen po silnicích a podle mapy, a budu se řídit více podle GPS a azimutu k nejbližšímu stanovišti. Což ovšem v žádném případě neznamená, že bychom šli divokým terénem - jen si budu vybírat lesní a polní cesty, které povedou nejblíže danému azimutu.



Žádné komentáře: