středa, května 02, 2007

Den cesty - aktualizováno

Opět jsem se rozhodl všechny zprávy sjednotit do jednoho příspěvku, a doplnit je fotkami.

A je to tady... Zítra ráno mě čeká start (doposud) nejdelší cesty na jeden zátah - 115,5 km (nebo možná 121,5 km, nebo možná ještě víc) z Děčína přes Milešovku do Kralup nad Vltavou. Trochu podrobností o cestě najdete v tomto odkazu a na následující mapě velice schematicky znázorněnou trasu, se značkami předpokládané ušlé vzdálenosti:


Obrázek funguje jako odkaz na Google maps



Jak už se stalo, či spíše doufám, že stane, tradicí, budu i v tomto případě prostřednictvím mobilního telefonu podávat online zprávy o postupu na tento blog. Předpokládám, že cestu dokončím někdy v průběhu úterka.

Z čeho mám trochu obavy je to, že podle předpovědi ČHMÚ se budeme pohybovat v oblasti s vůbec nejvyšším nebezpečím požárů v ČR, zapřičiněném dlouhodobým suchem. Na druhou stranu podle trasy postupu se zdá, že se lesům budeme spíše vyhýbat, což ovšem znamená, že v průběhu pondělka se upečeme tak jako tak :-).

Cas:09:00

Opoustime nadrazi v Decine,v poctu odhadem 20ti.Krome 2 tu nikoho neznam,takze se postupne seznamujeme.

Cas:11:00

Hned za Decinem stoupame 0,5h do strmeho kopce.Na vrcholu merim vysku:"neuveritelnych" 274m n.m.! Decin bude asi opravdu nejniz v CR.:-)
Peleton se rozdrobil na skupinky,jdu skoro posl.,nekde za mnou je uz asi jen Lubos s Katkou.
Ted je 11h,usla vzd. 7.43Km, a na dalsi 2h se loucim z krasne listnate kopcovite krajiny.



Pohledy z Děčínského Sněžníku na krajinu Českého středohoří




Cas:13h, vzd.:13,4km

Nejvetsi zazitek za posl. 2h: Vyhled na okoli Milesovky z Decinskeho Snezniku(vrchol ve 12h). Tohle panorama prece znam ze Stochova,jenze zrcadlove-z druhe strany(viz archiv blogu). Stale jsem predposl. Blizkost hranic je znat-sami nemecti turisti. Pece slunce,ale nastesti fouka,navic zatim se slo spis lesem. Boli me zada,ale jinak ok.


Okolí Milešovky při pohledu z Děčínského Sněžníku



Zkontroloval jsem si nyní svou doměnku ve zmíněném dřívějším příspěvku. Pravda, to panorama není přesně zrcadlový obraz. Ale dva nejvyšší a relativně blízké vrcholy - Milešovka a Kletečná, jsou zřejmě na snímcích ze Stochova také.






Výhledy z vrcholu Výrovna.



Cas:15h, vzd.:18km

Putovani po sopecnych kuzelech Ces. Stredohori je vlastne otrava-nahoru,dolu,nahoru,dolu. Celk. prevyseni bude asi jako pri ceste na Snezku:-). Katka s Lubosem jsou pry 1,5h za mnou-trochu zabloudili. Zada uz me neboli,asi jak ubyva vody.Prum. tempo 3km/h mi vyhovuje,kam spechat.

Cas:18h, vzd.:27.1km

Zamerne jsem prodl. interval, bylo to trochu jednotvarne. Vypil jsem uz 3l vody a 1l coly,poprve vymenil ponozky. Az ted se otevrel novy vyhled: prvni panelaky Usti n.L. a za nim dalsi a dalsi a dalsi kuzely. Jsem zpoceny a kdyz zastavim,zerou me komari-krvave zpravy pro Jardu:-).


Panorama Ústí nad Labem z Erbenovy vyhlídky nad městem.




Cas:20h, vzd.:34km Usti n.L. Hl.n.

Vzdalenost se moc neshoduje s Gimliho odectem z mapy,ale na tom nesejde. Usti nad Labem:protiklady se pritahuji.Panelaky a kominy uprostred fantasticke prirody.
Zde jsem se dozasobil,takze opet nesu temer puvodni vahu. Boli me ted jen nohy,tak nejak normalne.



Kletečná a Milešovka za svitu Měsíce krátce před úplňkem. Neměl jsem stativ a všude kolem byla vysoká tráva, takže ani nebylo kam foťák postavit. Nakonec jsem si lehl do trávy s pokrčenými koleny, na ně dal velký, vhodně plochý kámen, a v této poloze se pokusil setrvat 15 sekund bez pohnutí :-).



Cas:23h

Uz od Usti me boli levy kyc.kloub. Hlavne po zastavkach,behem ctvrt hod.se to rozhybe a je to ok.
Hned po setmeni se citelne ochladilo. Chlad,nedostatek podnetu,kterymi bych se mohl kochat,a neustale dupani a susteni v lese(nevim sice co to je,ale urcite me to chce schlamstnout:-) me nuti k rychlejsimu tempu.
Dobrou noc do CR a odpoledne do USA.



Už jsem blízko. I toto je noční fotka s 15s expozicí, ač to tak na první pohled možná nevypadá.



Cas:02:25 vzd. 48.3km(gps)/56km(mapa)

Gpska dava systematicky nizsi vzd.nez mapa.Asi je to prerusovanim signalu v lesich a mestech,takze z klikate cesty se stane prima.
Cestou jsem vyplasil stado divocaku, s kvicenim odklusali,ale ja jsem taky radsi zmenil smer...
L&K nejspis dosli jen do Usti,ale nejsem posl.,dohonil me Pavel,ze pry za mnou sla vetsi skupina.
Tohle odesilam az z Milesovky,kam jsme vylezli ve 3:15.



Pohled z vrcholu Milešovky na jižní obzor, ocas Štíra s Antarem, a Jupiter.




6h ráno, Milešovka už je za námi.



Cas:07:30 vzd. 72km, vrch Lovos

Gps jsem vypnul a vzd. urcuju podle rozcestniku.
Prosim, at je toto posl.kopec na ktery jsem musel vylezt:).
Pavel se odpojil pod Lovosem a jde na nejbl.vlak,takze pokr.sam.



Panorama z Lovoše. Po levé straně, zhruba tam, kde končí stín vrhaný kondenzačním pruhem po letadlu, je vidět na východním obzoru maličká hora Říp. Úplně vlevo pak záhyb Labe u Lovosic a Žernosecké jezero.
Zhruba uprostřed je v dálce izolovaný vrch se zříceninou Hazmburk, přes který povede zbytek cesty.
Protože Slunce bylo ještě nízko , je úplně vpravo vidět špičatý stín samotného Lovoše.




Ještě jednou snímek stínu Lovoše, s trochu upraveným kontrastem. Nad levým svahem (stínu) je vidět světlý pruh, kterému se odborně říká opoziční efekt, nejčastěji a nejsnáze bývá pozorovaný z letadel. Vzniká, když se díváme na nerovný povrch (v tomto případě pole) přesně ze stejného směru, z jakého je osvětlený (nestál jsem při focení na vrcholu kopce, ale na jeho úbočí, proto není vidět jev okolo vrcholku stínu). Z daného úhlu nejsou pak vidět žádné vržené stíny, a proto se povrch zdá (a je) jasnější, než jeho okolí.



Cas:12h vzd. 85,5km, Trebenice

Vzdalenost vcetne prodirani se a obchazeni trniteho"sadu". Lidske telo pry vyuziva jen asi 60% max.vykonu. Zbytek je asi rezerva pro sproste nadavky:).

Cas:15:15 vzd. 97,5km, Libochovice

A to je konec:).

Protože jsem spěchal do Libochovic na vlak, urazil jsem poslední úsek v mnohem kratším čase, než jsem předpokládal. Mohl jsem tak klidně ještě obejít kolečko okolo nádraží v délce 2,5 km, abych to dotáhl na rovnou stovku, ale připadalo mi to jako absurdní. Navíc, kilometrové ukazatele jsou většinou zaokrouhlovány na 0,5 km, takže v rámci chyby, která se během všech těch součtů určitě akumulovala, jsem určitě 100 km ušel :-).

4 komentáře:

e*v řekl(a)...

určitě to bylo přesně sto. gratuluju :)

Anonymní řekl(a)...

Je to dobry. Hele, ty bys mohl psat nejakyho Stoparova pruvodce... kdyz ne po Galaxii, tak aspon po Zemekouli.

JaUran řekl(a)...

Jasne, pripojuju se ke gratulantum a jsem rad, ze Tvym prostrednictvim mam aktualniho akcniho pruvodce po CR:) Ohledne fotodokumentace - vidim, ze by se Ti obcas hodilo trosku vyssi ISO a potazmo cip vyssi generace s nizsim sumem...az Ti vyplivne Tve soucasne delo, tak doporucuju kanon se stabilizaci jako mam ted ja, uz i v Cechach by mel byt pod pet tisic...a je naprosto uzasny (diky vysokymu ISO a stabilizaci) muzes dokonce i z ruky udelat na 1-3 sekundovou expozici opravdu dobre snimky nocni oblohy...(Canon 710 IS)

K8 řekl(a)...

Taky se mi líbí jak píšeš, je to zajímavé a stručné i věcné..Jen tak dál (Nechceš psát i za mě do blogu?:)