čtvrtek, února 01, 2007

Na každém kroku

Taky se vám někdy stává, že se seznámíte s novou věcí, a najednou se s ní začnete setkávat na každém kroku? Před pár dny jsem se tu zmiňoval o krokoměru - i to pro mě byla novinka, která, jak jsem se domníval, je záležitostí až věku elektroniky. Kyvadélko (nebo možná rtuťový spínač který reaguje na náklon, nevím co to je, není to vidět ale jen slyšet) uvnitř je sice mechanické, ale počítadlo je rozhodně elektronické.

Den na to čtu v knize o západním geologickém oddílu Scottovy výpravy do Antarktidy z let 1910 – 1913:

... Zkrátka - byla to psí práce, a když můj krokoměr ukazoval 27000 kroků, byl jsem přesvědčen, že jsme si večeři poctivě zasloužili. ...


Zjevně tedy krokoměr existuje již minimálně sto let, a co je ještě zajímavější, existoval již v době mechanické. Jeden takový mechanický krokoměr jsem objevil i na Wikipedii:



Žádné komentáře: