pátek, února 09, 2007

Teď to ti roztoči pořádně roztočí!

Ptačí pera jsou nejkomplikovanější výtvory vznikající na kůži teplokrevných živočichů.

V dětství mě popadla zvláštní záliba - sbírání ptačích per. Původně jsem je vkládal do zářezů v listech obyčejného sešitu, s přibývajícím počtem exemplářů se to ale stalo značně nepraktické, a tak se za ta léta můj "brkář" rozrostl v docela tlustý šanon s tvrdými listy vkládanými do fólií.









Poslední roky jsem jej ale docela zanedbával, přestože v přírodě ptačí pera stále nacházím. Stalo se z toho totiž pouhé hromadění, ale co dál? Včerejší událost ale způsobila, že nejspíš tento svůj koníček zase opráším. Objevil jsem v knihkupectví knihu, kterou jsem dlouho na českém knižním trhu postrádal!

Einhard Bezzel: Poznáváme ptáky podle peří



Tato útlá, ale informacemi nabitá knížečka poskytuje klíč k identifikaci peří 60 druhů v Evropě žijících ptáků. Dobrý způsob, jak začít...

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zdravím, nevím zda-li se sběrem peří stále zabýváte.
Jsem 18 ti letý studen lesnické školy a sběr peří je také mým velkým koníčkem, proto bych Vám chtěl nabídnou možnou vzájemnou spolupráci. Kontaktujte mě v případě zájmu prosím na e-mail.
bakule.ondrej@seznam.cz
Přeji hezký den

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, sběr peří je i mým celoživotním koníčkem. Pokud byste například chtěli nějaké peří vyměnit, rád svá nabídnu k dispozici (peří tuzemská, zahraniční, dravci, zpěvní ptáci, papoučci atd.). Kontakt na mail pikard.krystof@seznam.cz