čtvrtek, listopadu 30, 2006

Musím se pochlubit :-)




Ačkoliv se považuju za člověka spíše skromného, který se nehoní jen za počtem publikací (říká se sice publish or perish, ale ono je to v praxi trochu složitější), i mně udělá radost, když se mé jméno objeví v prestižním časopise, jako je Science (a to hned dvakrát). A aby toho nebylo málo, tak dokonce na titulní straně je obrázek, který se váže k "našim" článkům.

Podrobnosti zde a zde.

Sice ani v jednom článku není ani čárka ode mě, ale není to tak, že bych tam byl jen "dopsán" - strávil jsem nad tím v létě asi měsíc času, když jsem se snažil odhalit příčinu toho, proč se perioda oběhu měsíčku téhle planetky (ano, je to binární planetka, ale to je snad jasné... :-) změřená z radaru liší od periody odvozené ze světelné křivky (což se nakonec nepodařilo, takže to zůstává nerozřešenou "záhadou"). Nicméně jako regulérní spoluautor jsem dostal od hlavních autorů (což jsou radaráři pracující s anténou v Arecibo) malý model tohoto bináru, vyrobený z plastu :-).


Žádné komentáře: