sobota, dubna 28, 2007

Staré štoly u Dobrušky

Minulé pondělí jsem byl s Janou a Michalem revidovat dvě stará důlní díla na železnou (?) rudu asi 10 km jihovýchodně od Dobrušky. Vlastně Jana, geoložka, byla revidovat, a my dva jsme byli na výletě. Obě štoly (to první sice nebyla štola, protože to nevedlo vodorovně, ale šikmo dolů, ale kdo si má ty názvy pamatovat. Prostě něco mezi štolou a šachtou) byly zajištěné mříží (což je v pořádku), a tak se dalo fotit jen přes ně.

U první "štoly" by toho moc vidět nebylo, ale dostal jsem nápad, přivázat foťák na provaz, načasovat ho na 10-sekundové zpoždění se zapnutým blesekm, a spustit ho dolů zkrz mříž. Výsledky mě příjemně překvapily. Zabral jsem strop chodby, i když moc netuším, co je na fotkách vidět. To zelené je mech, ale s ostatními barvami si moc nevím rady. Nějaké trojmocné železo?














Štola číslo II. Foceno bez blesku s clonou 2.8 a expozicí 3.2 s, foťák jsem jen opíral o mříž.

Žádné komentáře: